Στο πλαίσιο του επερχόμενου τεύχους του Μαρτίου της εφημερίδας μας “Ο Ακροβάτης” με θέμα “Επιστρέφουμε στις Ρίζες μας”, αποφασίσαμε να πάρουμε την πρώτη μας συνέντευξη σε δυο ανθρώπους και δασκάλους του ΚΕΠΕ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ, που φυσικά δραστηριοποιούνται στον χώρο της ιστορίας. Η μαθήτρια και ακροβάτισσα Μαριτίνα Μυλωνά, με δικές της ερωτήσεις, πήρε αυτή τη συνέντευξη που ακολουθεί, μια συνέντευξη που ξεχειλίζει από ερωτήσεις, απαντήσεις και πολλές γνώσεις! Στο ακόλουθο podcast θα μας απαντηθούν ερωτήματα που αφορούν τόσο τον τρόπο που διδάσκεται σήμερα η Ιστορία στα σχολεία και κατά πόσο αυτός μπορεί να αλλάξει και με ποιους τρόπους, όσο και την ιστορία γενικότερα και τους λόγους που την καθιστούν ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια που πρέπει να γνωρίζει ο άνθρωπος, μικρός ή μεγάλος.

Μαθαίνουμε πως την ιστορία ενός τόπου ένα παιδί μπορεί να την μάθει μονάχα αν αφεθεί ελεύθερο να ανακαλύψει το ίδιο την ιστορία αυτή και με αυτό το λιθαράκι να συνειδητοποιήσει ότι και αυτό αποτελεί μέρος αυτής της ιστορίας, είναι το μέλλον αυτών των παλιών χρόνων. Αναφέρθηκε, μάλιστα, πως η ιστορία μαθαίνεται καλά όταν κάποιος μπορεί να μπει μέσα σε αυτή, δηλαδή, σαν να υπήρχε μια χρονομηχανή με την οποία να μπορούσε να ταξιδεύει σε όλες αυτές τις εποχές, να μπαίνει μέσα στο παρελθόν και να γίνεται ένα με τους ανθρώπους της κάθε εποχής. Μια πιο σφαιρική γνώση της ιστορίας, επίσης, θα μπορούσε να να πάρει το παιδί εάν μιλήσει με ανθρώπους αυτού του τόπου και μάθει έτσι την εικόνα που αυτοί έχουν για τον τόπο τους, αυτό που λέμε προφορική ιστορία. Με αυτόν τον τρόπο μάλιστα, τονίστηκε, τα παιδιά μπορούν να παρακολουθήσουν διάφορα ρυάκια τα οποία θα συμβάλλουν στο ποτάμι της ιστορίας του τόπου αυτού.

Αναρωτιόμαστε επίσης αν άραγε πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο που διδάσκεται η ιστορία στα σχολεία ή αν πρέπει η Ιστορία να μην αποτελεί ένα μάθημα με αποστήθιση ημερομηνιών, διαγωνίσματα και κάποιον τελικό βαθμό. Καινοτόμες ιδέες προσέγγισής της προτάθηκαν στην ακόλουθη συνέντευξη, ιδέες που αναλύουν μια πιο διαδραστική διδασκαλία, μια διδασκαλία που διώχνει αυτό το στεγνό πλαίσιο του βιβλίου, μια διδασκαλία που προωθεί σημαντικά ερωτήματα και την ανακάλυψη απαντήσεων σε αυτά, μια διδασκαλία που δεν εμμένει μονάχα σε ένα γεγονός, την υπογραφή μιας συνθήκης αλλά εμβαθύνει στο πώς αυτό το γεγονός επηρέασε τους ανθρώπους εκείνης της εποχής και τέλος μια διδασκαλία της ιστορίας που δεν αποκρύπτει πληροφορίες αλλά δίνει μαθήματα, από τα οποία μπορούν τα παιδιά να παραδειγματιστούν και να αναγνωρίσουν τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία ενός λαού, να τα παρατηρήσουν αυτά με μια κριτική ματιά, ώστε μελλοντικά να μπορούν να δράσουν αντίστοιχα.

Ελπίζουμε να απολαύσατε την πρώτη αυτή συνέντευξη όσο και εμείς! Ευχαριστούμε πολύ τον Ηρακλή Καραγιάννη και την Ευγενία Σκρουμπέλου για αυτή τη συνέντευξη. Ένα μεγάλο ευχαριστώ και μπράβο στην Μαριτίνα Μυλωνά για την συνέντευξη την οποία με δύναμη, πάθος και θάρρος ανέλαβε.

Από την συντακτική ομάδα της εφημερίδας “Ο Ακροβάτης”

One Response

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *