Αγαπητοί συνάδελφοι σας ενημερώνουμε σχετικά με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θα υλοποιηθεί στο επόμενο διάστημα. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές της Στ τάξης Δημοτικών Σχολείων της Μαγνησίας και το ανώτατο όριο συμμετοχών των μαθητών δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 30. Δηλώσεις συμμετοχής θα γίνονται δεκτές από τους υπεύθυνους υλοποίησης. Για πληροφορίες μπορείτε να καλείται στα αντίστοιχα τηλέφωνα.

Εμπλεκόμενοι φορείς: Δημοτικό Σχολείο Πορταριάς – Ελληνογερμανική – Αγωγή Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας – Ευρωπαϊκό Δίκτυο Εκπαίδευσης Open Discovery Space (ODS) – Ευρωπαϊκός Οργανισμός Πυρηνικών Ερευνών (CERN).

Υποστηρικτικοί φορείς: Σύλλογος γονέων Δημοτικού Σχολείου Πορταριάς – Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Παν. Θεσσαλίας – Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Παν Θεσσαλίας .

Στελέχωση: Μακρής Νικόλαος (ΠΕ 70) – Καραγιάννης Ηρακλής (ΠΕ 70)

Κοινό που απευθύνεται το πρόγραμμα: Πρωτίστως μαθητές ΣΤ’ Τάξης Δημοτικού από όλα τα σχολεία της Μαγνησίας – Δευτερευόντως γονείς μαθητών που θα τους συνοδέψουν στην εκπαιδευτική επίσκεψη στο CERN. – Όλους τους εκπαιδευτικούς ή γονείς που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα μέσω των ενημερώσεων – διαλέξεων αλλά και άλλων δράσεων που θα πραγματοποιηθούν στα πλαίσια αυτού.

Ανάλυση Εκπαιδευτικού ΠρογράμματοςΜαθητές της ΣΤ’ Τάξης του Δημοτικού θα συμμετάσχουν σε εκπαιδευτικό όμιλο που θα απαρτίζεται από ομάδες μάθησης των τεσσάρων ή πέντε ατόμων. Μέσα από εβδομαδιαίες συναντήσεις και συγκεκριμένα πλαίσια διδασκαλίας θα έρθουν σε επαφή με περιοχές και έννοιες των Φυσικών Επιστημών που δεν έχουν διδαχθεί μέσω του καθιερωμένου Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών του Δημοτικού Σχολείου. Πιο συγκεκριμένα, θα δημιουργηθούν και θα παρακολουθήσουν εκπαιδευτικά σενάρια που θα σχετίζονται: Α) Με την ανάπτυξη και την γνωριμία των μαθητών με την επιστημονική σκέψη (δομή και λειτουργία της) και πως αυτή διαμορφώθηκε μέσα στους αιώνες και καθόρισε τους επιστήμονες.  Β) Την γνωριμία και κατάκτηση εννοιών σχετικές με την εκπαιδευτική επίσκεψη CERN – Munich (Deutsch Museum) όπως για παράδειγμα το άτομο, το διάστημα, οι μαγνήτες, ο ηλεκτρισμός κλπ. Παράλληλα και συμπληρωματικά θα υπάρξει η δημιουργία εκπαιδευτικής πλατφόρμας (WIKI) όπου οι ομάδες μάθησης θα εργάζονται και θα δημιουργούν το δικό τους υλικό το οποίο θα ζητείται μέσα από συγκεκριμένες εργασίες. Σαν επιστέγασμα και ολοκλήρωση αυτής της εκπαιδευτικής προσπάθειας η κοινότητα μάθησης θα επισκεφθεί τον Μάρτιο ή Απρίλιο αρχικά τις εγκαταστάσεις του CERN στη Γενεύη. Επιπρόσθετα έγιναν οι πρώτες συζητήσεις με εκπαιδευτικούς από την Ελληνική κοινότητα του Μονάχου και σχεδιάζεται μια παράλληλη επίσκεψη στο Μουσείο Τεχνολογίας του Μονάχου καθώς και το Ινστιτούτο Max Plank. Σε αυτή την επίσκεψη οι μαθητές θα έχουν την δυνατότητα να διευρύνουν την σύνθεση της κάθε ομάδας με μέλη μαθητές από τα αντίστοιχα Ελληνικά Σχολεία του Μονάχου.      

Απαιτούμενα από μαθητές: Ύπαρξη προσωπικού Η/Υ και πρόσβαση στο διαδίκτυο από το σπίτι κάθε μαθητή.  – Δημιουργία και ανάπτυξη διαδικτυακής μαθητικής κοινότητας μέσω εκπαιδευτικής πλατφόρμας τύπου WIKI.

Ενημέρωση και συγκέντρωση μαθητώνΟ προσδοκώμενος αριθμός μαθητών που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα κυμαίνεται μεταξύ 25 έως 30. Οι μαθητές που δύναται να συμμετάσχουν θα είναι από όσα σχολεία της Μαγνησίας επιθυμούν. Η αναλυτική ενημέρωση τόσο των μαθητών όσο και των γονέων για το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί με την επίσημη έναρξη του προγράμματος που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 26 Οκτ 2013 και 12:00 στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (Κτίριο Παπαστράτου).

Χρονοδιάγραμμα – Χώρος υλοποίησης προγράμματοςΤο εκπαιδευτικό πρόγραμμα – συναντήσεις θα πραγματοποιείται: Α) Εκτός σχολικού ωραρίου και συγκεκριμένα κάθε Σάββατο για ένα τρίωρο 15:00 – 18:00 από την έναρξη του προγράμματος και έως ότου πραγματοποιηθεί το εκπαιδευτικό ταξίδι – επίσκεψη στο CERN (Γενεύη) – Deutsches Museum (Μόναχο)(Υπολογίζεται Μάρτιο ή Απρίλιο του2014). Β) Στο Δημοτικό σχολείο Πορταριάς και συγκεκριμένα στο εργαστήριο Επιστημών και στον κατάλληλο χώρο που έχει διαμορφωθεί.

Επιπλέον δράσεις του προγράμματοςΘα σχεδιαστούν και θα υλοποιηθούν τουλάχιστον δύο συναντήσεις ενημερωτικού περιεχομένου που θα απευθύνεται στους γονείς οι οποίοι θα αναλάβουν την συνοδεία των μαθητών σε αυτή την επίσκεψη. Ως επέκταση αυτής της σκέψης είναι και η σχεδίαση και υλοποίηση ενός διευρυμένου, τόσο στους γονείς όσο και σε εκπαιδευτικούς, Science Cafe. Η διοργάνωση μιας τηλεδιάσκεψης με προσωπικό από το CERN θα υλοποιηθεί αμέσως με την έναρξη δράσης του προγράμματος.

Σκοποί – Οφέλη – ΑποτελέσματαΟρίζονται παράλληλα με τους πολυεπίπεδους παιδαγωγικούς σκοπούς του προγράμματος που είναι:

Α) Η δημιουργία μιας συγκεκριμένης αλλά παράλληλα πολυεπίπεδης κοινότητας μάθησης εντός και εκτός του σχολικού χώρου.

Β) Ο σχεδιασμός και ανάπτυξη ενός σύγχρονου περιβάλλοντος μάθησης με χρήση σύγχρονων παιδαγωγικών προσεγγίσεων στη διδασκαλία αλλά και με τη χρήση τεχνολογιών που αποσκοπούν στην βελτιστοποίηση του παραγόμενου μαθησιακού αποτελέσματος.

Γ) Η γνωριμία των μαθητών με την θεμελιώδη και πρωτόλεια επιστημονική σκέψη αλλά και τις διαδικασίες απόκτησης και εποικοδόμησης της προσωπικής τους γνώσης.

Δ) Η εμπλοκή των μαθητών με σύγχρονες θεμελιώδης θεωρίες και επιτεύγματα στο χώρο των Φυσικών Επιστημών και βιωματική επαφή με τους δημιουργούς και τις συνθήκες όλων αυτών.

Ε) Αναμένουμε δε πέρα από την δημιουργία ενός συγκεκριμένου διδακτικού υλικού που θα μπορέσει να εμπλουτιστεί και στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί ως εκπαιδευτικό πακέτο στο μέλλον από άλλους εκπαιδευτικούς – πολλαπλά οφέλη για τους μαθητές αλλά κυριότερα επιτυγχάνεται σε πραγματική διάσταση το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία.       

– Οι σχεδιαστές –

Μακρής Νικόλαος         Καραγιάννης Ηρακλής

Επικοινωνία

Μακρής Νικόλαος (Εκπαιδευτικός)       +306976559659  nikmak22@yahoo.com

Καραγιάννης Ηρακλής(Εκπαιδευτικός)  +306944523368  irakliskaragiannis@gmail.com

Διαβάστε περισσότερα: https://science4primaryschooleducators.webnode.gr/good-morning-mister-higgs/