18η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  29/05/2014.

Η εμπειρία της διδασκαλίας βιώθηκε πρώτη φορά για τους 12 μαθητές του προγράμματος που συμμετείχαν ως ξεναγοί – εκπαιδευτές συμμαθητών τους. Η προετοιμασία των ομάδων ξεκίνησε ήδη μέσα στο λεωφορείο κατά τη διάρκεια της διαδρομής προς την Αθήνα. Η πρώτη τους επαφή με τον χώρο της έκθεσης πραγματοποιήθηκε με την βοήθεια του Κου Σωτηρίου που ανέλαβε το δύσκολο ρόλο της προσαρμογής των μαθητών με τα αντικείμενα και τις αναπαραστάσεις της έκθεσης.

Και έγινε η μεγάλη στιγμή. Επί μία περίπου ώρα μαθητές της ΣΤ Δημοτικού ανέλαβαν για λίγο το ρόλο του δασκάλου και προσπάθησαν να μυήσουν τους συμμαθητές τους σε έννοιες δύσκολες και περίπλοκες ακόμα και για ενηλίκους. Το αποτέλεσμα της προσπάθειας ήταν κατά πολύ παραπάνω από θετικό και ευχάριστο. Απόδειξη των θετικών εντυπώσεων ήταν ο θαυμασμός που οι μαθητές κέρδισαν τόσο από τους συμμαθητές τους όσο ακι από τους γονείς συνοδούς των συμμαθητών τους που παρακολούθησαν με προσήλωση και αμείωτο ενδιαφέρον όλη την ξενάγηση.          

Φωτογραφίες Συνάντησης

foto1    foto2    foto3    foto4    foto5    foto6

foto7    foto8    foto9    foto10    foto11    foto12    foto13  
 

17η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  24/05/2014. 

Με τη επιστροφή των μαθητών από το ταξίδι στο Deutsches Museum και στο CERN, τους περίμενε μια εκπαιδευτική έκπληξη. Ο Κος Σωτηρίου μας έκανε μια πρόταση που αφορούσε τους μαθητές οι οποίοι συμμετείχαν στην εκδρομή. Οι μαθητές αυτοί θα μπορούσαν να αποτελέσουν τους «ξεναγούς – εκπαιδευτές» σε μικρότερους συμμαθητές τους από το Δημοτικό σχολείο. Η ξενάγηση αυτή θα πραγματοποιούταν με την ευκαιρία της έκθεσης του CERN που πραγματοποιούταν στο Ευγενίδειο Ίδρυμα στην Αθήνα. Σε αυτή την έκθεση οι μαθητές του προγράμματος θα προσπαθούσαν να μεταφέρουν τις εμπειρίες και τις γνώσεις που είχαν αποκτήσει από το πρόγραμμα, στους μαθητές τους ως οι πλέον ειδικοί και επίσημοι ξεναγοί τους. Για την πραγματοποίηση ενός τόσου δύσκολου και απαιτητικού εγχειρήματος απαιτούνταν συγκεκριμένη προετοιμασία. Οι μαθητές που μπορούσαν (λόγω υποχρεώσεων) να συμμετάσχουν ήταν 12 και χωρίστηκαν σε 3 ισομεγέθης ομάδες. Κάθε μια από τις ομάδες ανάλαβε να συλλέξει πληροφορίες για συγκεκριμένο πεδίο της έκθεσης. Αυτό το υλικό που οι μαθητές συνέλλεξαν αποτέλεσε και την βάση της ενημέρωσης που σχεδίασαν για τους συμμαθητές τους.    

Το “Μεγάλο” Ταξίδι. 15 έως 21 Μαίου 2014. 

16η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  03/05/2014. 

Στην τελευταία συνάντηση του προγράμματος πριν από το μεγάλο ταξίδι καλεσμένοι να παρακολουθήσουν ήταν τόσο οι μαθητές, όσο και οι γονείς που, είτε θα συνόδευαν τους μαθητές στο ταξίδι, είτε επιθυμούσαν να ενημερωθούν. Στην συνάντηση αυτή ο κύριος σκοπός μας ήταν η συγκέντρωση και ανάλυση (ως ανασκόπηση), όλων των στοιχείων και θεωριών, που οδήγησαν στην πραγματοποίηση του μεγαλύτερου πειράματος του αιώνα. Μέσα από διαδραστική συζήτηση και επικοινωνία προσπαθήσαμε να συνδιαμορφώσουμε και να γίνει αντιληπτό ένα πλαίσιο εκλαϊκευμένης προσέγγισης των θεωριών και αναζητήσεων που έδωσαν σάρκα και οστά τα σπουδαιότερα επιστημονικά επιτεύγματα.       

Φωτογραφίες Συνάντησης


foto1    foto2    foto3    foto4    foto5    foto6    foto7    foto8   

foto9    foto10    foto11    foto12    foto13    foto14    foto15    foto16

15η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  14/04/2014.

Αναλύοντας, από τη προηγούμενη συνάντηση, τα πρόβλημα σε μικρότερα και ευδιάκριτα πλαίσια οι μαθητές προσπαθούσαν σταδιακά μέσα από συζήτηση και δημιουργική κατάθεση ιδεών και απόψεων, να ορίσουν τη θεωρητική βάση για να απαντήσουν στο ερώτημα «Πως μπορώ να «δω» μέσα στο άτομο;». Για να αποκαλυφθούν οι δομικοί λίθοι και η εσωτερική δομή του πυρήνα η επιστημονική κοινότητα δαπάνησε τον προηγούμενο αιώνα σχεδόν 80 χρόνια δημιουργικής σκέψης και αφοσίωσης. Οι μαθητές πλέον είχαν την δυνατότητα μέσα από σε ένα καθοδηγούμενο πλαίσιο στοχευόμενων ερωτήσεων και με την βοήθεια της τεχνολογίας αλλά και πειραμάτων, να φθάσουν στα ίδια συμπεράσματα γενικών λύσεων μέσα στην  διάρκεια της εκπαιδευτικής παρέμβασης. Έννοιες όπως, η αρχή διατήρησης της ενέργειας και η ισοδυναμία μάζας – ενέργειας, έγιναν αντιληπτές από τους μαθητές αρχικά διαισθητικά και στη συνέχεια οικοδομήθηκαν σταδιακά. Παράλληλα είχαν την δυνατότητα να συνδέσουν νοητικά τις θεωρητικές τους λύσεις με την πραγματική και πρακτική διάσταση του πειράματος του CERN. Στο δεύτερο μέρος η κατεύθυνση άλλαξε και από το θεωρητικό πλαίσιο περάσαμε στο πρακτικό. Προσπαθήσαμε να φέρουμε τους μαθητές σε ενσυναίσθηση με διαφορετικούς επιστήμονες αυτή τη φορά, τους μηχανικούς. Καλέσαμε τους μαθητές να σκεφτούν ως μηχανικοί και να επιλύσουν προβλήματα πρακτικά τα οποία όμως θα ήταν ικανά να δώσουν σάρκα και οστά στο όραμά τους για την κατασκευή ενός τόσο μεγάλου πειράματος. Παράλληλα φροντίσαμε να μεταδώσουμε στους μαθητές το αίσθημα ανταποδοτικότητας και τα οφέλη, που ένα τέτοιο πείραμα μεταφέρει στην κοινωνία, μέσω των εφαρμογών που εκεί έχουν επινοηθεί.             

Φωτογραφίες Συνάντησης

foto 1    foto 2    foto 3    foto 4    foto 5    foto 6   

foto 7    foto 8    foto 9    foto 10    foto 11    foto 12

14η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  29/03/2014.

Οι μαθητές πλέον, ως άλλοι επιστήμονες, μέσα από την επιστημονική τους κοινότητα προσπαθούν να επιλύσουν τα ίδια θεωρητικά προβλήματα τα οποία στις αρχές του προηγούμενου αιώνα απασχολούσαν κατά κύριο λόγο τους επιστήμονες και ειδικότερα τους φυσικούς. Σκοπός είναι οι ίδιοι οι μαθητές να έχουν την ενσυναίσθηση εκείνων των επιστημόνων και να προσπαθήσουν αρχικά να «δουν» τα προβλήματα και στην συνέχεια να αποφασίσουν από κοινού και μέσα από συζήτηση, στην κοινότητά τους, τους  καινοτόμους τρόπους που θεωρητικά τουλάχιστον θα τα επίλυαν. Οι μαθητές θα έπρεπε μέσα από καθοδηγούμενη διερεύνηση να ανακαλύψουν τα ίδια στοιχεία. Να ανακαλύψουν τις ίδιες σχέσεις, όπως άλλωστε και οι επιστήμονες, και να επεξεργαστούν τα ίδια δεδομένα ώστε να καταφέρουν να «δουν» τι κρύβεται μέσα σε ένα τόσο πυκνό και αδιαπέραστο στοιχείο όπως είναι ο πυρήνας του ατόμου. Πως προσπαθήσαμε να το εισάγουμε αυτό σε μαθητές τόσο μικρής ηλικίας; Αρχικά με τη βοήθεια σχεδιασμού διαδραστικών πειραμάτων και στη συνέχεια μέσω της μεταφοράς μέσα από την καθημερινότητα στοιχείων που πίσω τους κρύβονται φυσικοί νόμοι οι οποίοι σχετίζονται άμεσα και αναλύουν σταδιακά το πρόβλημα σε μικρότερα κομμάτια.             

Φωτογραφίες Συνάντησης

foto 1    foto 2    foto 3    foto 4    foto 5   

foto 6    foto 7    foto 8    foto 9    foto 10

13η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  15/03/2014.

Η προσέγγιση του ατόμου από μαθητές δημοτικού αποτελεί μια δελεαστική πρόκληση μιας και θα πρέπει να έρθουν σε επαφή με τον κόσμο τον φανταστικό, τον κόσμο της νόησης και όχι τον αισθητό. Για να βοηθηθούν οι μαθητές στην οικοδόμηση του μοντέλου του ατόμου επιλέχθηκαν μια σειρά προσομοιώσεων που σα στόχο είχαν όχι μόνο την  δομή του ατόμου αλλά παράλληλα και άλλα θέματα. Για παράδειγμα, και μέσα από μοντέλα αναλογιών, οι μαθητές αντιλήφθηκαν την ύπαρξη του κενού που κατακλύζει, όχι μόνο το απέραντο διάστημα, αλλά ακόμα και το τόσο συμπαγές άτομο. Μέσα από προσομοιώσεις και διερευνητικές διαδικασίες οι μαθητές οικοδόμησαν σταδιακά τις έννοιες  των δυνάμεων που κυριαρχούν σε ατομικό επίπεδο, όπως κατάφεραν ακόμα και να ακουμπήσουν νοητικά τις παρυφές της κβαντικής φυσικής. Στο τέλος και μέσα από παραλληλισμό της δομής και λειτουργίας του ατόμου με το πλανητικό σύστημα, μπόρεσαν να πετύχουν τις συνδέσεις που απαιτούνται όχι μόνο για την κατάκτηση και αποκρυστάλλωση της γνώσης, αλλά και για την αναπλαισίωση των ιδεών που είχαν αρχικά.     

Φωτογραφίες Συνάντησης

foto 1    foto 2    foto 3    foto 4    foto 5  

foto 6   foto 7    foto 8    foto 9    foto 10

12η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  22/02/2014. 

Στο πρώτο μέρος της συνάντησης οι μαθητές  είχαν την δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με ένα διαφορετικό επιστημονικό πεδίο. Είναι εκείνο το πεδίο το οποίο πραγματώνει τη θεωρία και τη σκέψη κάθε επιστήμονα και της δίνει σάρκα και οστά. Είναι το πεδίο στο οποίο οι πάντα αφανείς και ακούραστοι εκπρόσωποί του (χωρίς πολλές φορές να τους το αναγνωρίζεται), μετουσιώνουν μια υπέροχη σκέψη σε απτό αποτέλεσμα χρήσιμο στην ανθρωπότητα. Είναι εκείνοι οι επιστήμονες οι οποίοι μετουσιώνουν την δημιουργικότητά τους, μέσα από χιλιάδες προβλήματα  σε χρήσιμες, χρηστικές και ασφαλείς κατασκευές, άλλοτε εμπνευσμένοι και άλλοτε καθοδηγούμενοι, από τις σκέψεις ή το όραμα κάποιας θεωρητικής ανακάλυψης. Είναι οι επιστήμονες στους οποίους η ανθρωπότητα οφείλει το σημερινό πολιτιστικό της υπόβαθρο, μιας και τα επιτεύγματά τους καθόρισαν και καθορίζουν το «ευ ζην» της σημερινής κοινωνίας. Είναι οι μηχανικοί οι οποίοι καλούνται να κάνουν πράξη κάθε φιλόδοξο όραμα ή πρωτοπόρο ιδέα και μέσα από μυριάδες προβλήματα που θα επιλύσουν, να ανασυνθέσουν το δεδομένο όραμα ή ιδέα και να δημιουργήσουν εκ του μηδενός ένα απτό και χρηστικό επίτευγμα. Αυτή τη φιλοσοφία προσπάθησε να μεταφέρει για πρώτη φορά ως καλεσμένη, η μηχανικός (φοιτήτρια) Αλίκη – Μαρία Μακρή, της οποίας η πρώτη προσέγγιση στέφθηκε με επιτυχία, αν αναλογιστούμε την ανταπόκριση των μαθητών.        

Στο δεύτερο μέρος ακολουθήσαμε το νοητικό ταξίδι για την προσέγγιση του ατόμου. Οι ομάδες είχαν την δυνατότητα να αλληλεπιδράσουν δημιουργικά με ψηφιακό προσομοιωτή της δομής του ατόμου. Έπειτα από σχετικές εξηγήσεις και κυριότερα, μέσα από αυτοκαθοδηγούμενες διερευνητικές διαδικασίες μάθησης, κατάφεραν να αντιληφθούν την δομή και τις αλληλεπιδράσεις που λαμβάνουν χώρα στο ατομικό επίπεδο. Η αξιολόγηση του αποτελέσματος της μαθησιακής διαδικασίας ήταν θετικότατα, αν κρίνει κανείς βάση των αποτελεσμάτων των οποίων πέτυχαν οι ομάδες σε σχετικό παιχνίδι γνώσεων και δεξιοτήτων του λογισμικού.       

Φωτογραφίες Συνάντησης


foto1    foto2    foto3    foto4    foto5   

foto6    foto7    foto8    foto9    foto10

11η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  15/02/2014. 

Για να μπορέσουν οι μαθητές να αντιληφθούν την δομή  του ατόμου, η προσέγγιση που αποφασίστηκε να ακολουθηθεί ήταν αυτή που ακολούθησε και το μοντέλο Rutherford – Bohr. Το μοντέλο δηλαδή που παραλληλίζει την δομή αλλά και τις αλληλεπιδράσεις δυνάμεων του ατόμου με την δομή και της αλληλεπιδράσεις του πλανητικού μας συστήματος.

Σε κάθε ομάδα δόθηκε η δυνατότητα να συνδεθούν με συγκεκριμένα λογισμικά τα οποία παρέχουν την δυνατότητα, μέσω εικονικών αναπαραστάσεων, να μεταφέρουν στον χρήστη την αποτύπωση του πλανητικού μας συστήματος. Τα δεδομένα και οι πληροφορίες που χρησιμοποιούν τα λογισμικά είναι επιστημονικά σωστές. Με μεγάλη δε ακρίβεια προσπαθούν να αναπαραστήσουν και να δώσουν πληροφορίες για το πλανητικό σύστημα. Οι μαθητές μέσα από ομαδικές διεργασίες, αναζητήσεις, συζητήσεις,  θα πρέπει να συλλέξουν και να επεξεργαστούν αυτές τις πληροφορίες. Στη συνέχεια θα πρέπει να δώσουν σε ατομικό φύλλο εργασίας απαντήσεις που σχετίζονται άμεσα με στοιχεία και πληροφορίες που παρέχονται από τα λογισμικά. Έχουν δε σχεδιασθεί και ορισμένες ερωτήσεις και δραστηριότητες ό οποίες είναι απαιτητικές μιας και πέρα από την επεξεργασία των δεδομένων απαιτούν και μεταγνωστικές δεξιότητες τις οποίες οι μαθητές θα πρέπει να αναπτύξουν.          

Φωτογραφίες Συνάντησης


foto1   foto2    foto3    foto4    foto5   

foto6    foto7    foto8    foto9    foto10

10η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  8/02/2014. 

Μπαίνουμε πια σε καινούρια ενότητα όπου οι μαθητές 

θα προσπαθήσουν  να διερευνήσουν, στοιχεία και σχέσεις οι οποίες ούτε παρατηρήσιμες είναι αλλά και ούτε γίνονται εύκολα αντιληπτές. Θα πρέπει σταδιακά να καταφέρουν να περάσουν από ένα επίπεδο πραγματικής αναπαράστασης σε ένα επίπεδο νοητικής αναπαράστασης.

Η μετάβαση αρκετά δύσκολη αλλά και μεγάλη πρόκληση για παιδιά αυτής της ηλικίας. Τα βήματα θα πρέπει να είναι καλά σχεδιασμένα ώστε καμία σύνδεση να μην χαθεί. Τα μοντέλα αναπαραστάσεων που θα επιλεγούν θα πρέπει να βοηθούν αυτή τη μετάβαση και όχι να δημιουργούν περισσότερες παρανοήσεις. Αυτό είναι πολύ σημαντικό μιας και πλέον η πραγματικότητα θα πάψει να υπάρχει και οι θεωρίες θα πάρουν σιγά – σιγά την θέση της, μέσα από αυτά τα μοντέλα αναπαράστασης. Αυτός άλλωστε είναι και ο μοναδικός τρόπος που θα βοηθήσει τους μαθητές να υπερβούν την πραγματική κλίμακα και να καταφέρουν «να δουν» (νοητικά) στοιχεία και σχέσεις που δεν μπορούν να δουν και να αντιληφθούν αισθητηριακά (μέσω των αισθήσεων). Μόνο έτσι θα μπορέσουν να αντιληφθούν θέματα όπως: Πόσο μικρό είναι το άτομο, ποια είναι η δομή του, ποιες δυνάμεις κυριαρχούν σε αυτή τη κλίμακα, ποιό είναι το κυρίαρχο στοιχείο που μας περιβάλει., και άλλα πολλά. Πριν όμως ξεκινήσουμε αυτό το ταξίδι θα έπρεπε μέσα από συγκεκριμένο φύλλο εργασίας να διερευνήσουμε την προϋπάρχουσα  γνώση των μαθητών γι αυτά τα θέματα. Στη συνέχεια πρώτη επαφή με το μαγικό αυτό κόσμο και το βίντεο «Οι δυνάμεις του δέκα» κυριάρχησε στη συζήτηση με τις απορίες που δημιούργησε.          

Φωτογραφίες Συνάντησης

foto1    foto2    foto3    foto4   

foto5    foto6    foto7    foto8   

9η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  3/02/2014. 

Εικονική Επίσκεψη στις Εγκαταστάσεις του CERN

Στις 3 Φεβρουαρίου 2014  και στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος «Καλή σας μέρα κύριε Higgs» το 1ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Πορταριάς με εκπροσώπους του Κους Ηρακλή Καραγιάννη (Διευθυντή) και Νικόλαο Μακρή (εξωτερικό συνεργάτη), με την βοήθεια συνδιοργανωτών του προγράμματος όπως: Η Ελληνογαλλική σχολή «Άγιος Ιωσήφ» του Βόλου με εκπρόσωπο την Διευθύντρια Κα Σοφία Τσαρδακά, το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ODS και η Ελληνογερμανική Αγωγή της Αθήνας με εκπρόσωπο τον επικεφαλής του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης Κο Σοφοκλή Σωτηρίου, και επίσης ο  Ευρωπαϊκός Οργανισμός Πυρηνικών Ερευνών CERN με τον εκπρόσωπο του τμήματος εκπαίδευσης Κο Άγγελο Αλεξόπουλο,

Διοργάνωσαν, στην αίθουσα εκδηλώσεων της Ελληνογαλλικής σχολής μια ολοήμερη ημερίδα με θέμα «Προσεγγίζοντας το πείραμα του αιώνα».

Συμμετέχοντες διαδραστικά,  σε μια ζωντανή εικονική επίσκεψη στις εγκαταστάσεις του CERN, ήταν το πρωί 253μαθητές της ΣΤ τάξης και 27 εκπαιδευτικοί από 12 διαφορετικά Δημοτικά Σχολεία του νομού Μαγνησίας.

(5ο Δημ. Σχ. Βόλου – 6ο Δημ. Σχ. Βόλου – 1o Δημ. Σχ. Ζαγοράς – 11ο Δημ. Σχ. Βόλου – 8ο Δημ. Σχ. Βόλου – 15o Δημ. Σχ. Βόλου – 24ο Δημ. Σχ. Βόλου – 25o Δημ. Σχ. Βόλου – 21o Δημ. Σχ. Βόλου – 2ο Δημ. Σχ. Φερών – 1ο Δημ. Σχ. Πορταριάς – Ελληνογαλική Σχολή «Άγιος Ιωσήφ»). Το γεγονός αυτό από μόνο του αποτελεί πρωτοτυπία καθώς ποτέ άλλοτε μαθητές τόσο μικρής ηλικίας συμμετείχαν σε ανάλογη δράση και μάλιστα τόσο καθολικά. Όλοι οι συμμετέχοντες είχαν  την δυνατότητα να βιώσουν μια μοναδική εμπειρία ενημέρωσης αφού στην αρχή ενημερώθηκαν, μέσω παρουσίασης και διαδραστικής συζήτησης, από τον Κο Σωτηρίου και στη συνέχεια ξεναγήθηκαν εικονικά αλλά σε πραγματικό χρόνο στο μεγαλύτερο πείραμα του αιώνα. Η διοργάνωση και υλοποίηση της εκδήλωσης κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον όλων των παρευρισκομένων μαθητών για δύο και πλέον ώρες. Πλέον των θετικών σχολίων που εκφράστηκαν από τους εκπαιδευτικούς, επίσης ως θετικό αποτέλεσμα, κρίνεται και το γεγονός ότι οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά στη συζήτηση μέχρι το τέλος εκφράζοντας τις απορίες και ερωτήσεις τους.

Στην απογευματινή εκδήλωση – επίσκεψη συμμετείχαν 62 γονείς, εκπαιδευτικοί και γενικά ενήλικες οι οποίοι για δύο ώρες είχαν αρχικά την ευκαιρία να ενημερωθούν αναλυτικά για το CERN. Επίσης και μέσα από μια εποικοδομητική συζήτηση, τόσο με τον κύριο Σωτηρίου όσο και με τον Κο Αλεξόπουλο, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν σε μεγάλο βαθμό διάφορα θέματα και προβληματισμούς, που τίθενται καθημερινά και μέσα από διάφορες απόψεις και οπτικές, όχι μόνο επιστημονικές αλλά και οικολογικές – κοινωνικές – ανθρωπιστικές, κ.α.   

Τα αποσπάσματα και των δύο εκδηλώσεων (πρωινή – απογευματινή) που έχουν σχέση με την εικονική επίσκεψη μπορείτε να τα παρακολουθήσετε από τον δικτυακό τόπο

https://atlas-live-virtual-visit.web.cern.ch/atlas-live-virtual-visit/2014/Volos-2014.html,

Φωτογραφίες Συνάντησης

  foto 1    foto 2    foto 3    foto 4    foto 5    foto 6    foto 7

  foto 8    foto 9    foto 10    foto 11    foto 12    foto 13    foto 14

Δηλώσεις συμμετοχής εικονικής επίσκεψης στο CERN

ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ “SAINT JOSEPH”  3/ΦΕΒ/2014

        

              ΣΧΟΛΕΙΑ                          ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ                   ΓΟΝΕΙΣ – ΕΝΗΛΙΚΕΣ

8η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  25/01/2014.

Συγκεκριμένες έννοιες της Φυσικής οι οποίες σχετίζονται με τον αισθητό κόσμο του ανθρώπου δεν γίνονται ευρέως αντιληπτές με την πραγματική επιστημονική τους έννοια και ορισμό. Έχει διαπιστωθεί, ότι τόσο τα παιδιά όσο και οι ενήλικες έχουν σχηματίσει συγκεκριμένες αντιλήψεις και ιδέες για τον κόσμο που τους περιβάλει. Έχουν επίσης σχηματίσει συγκεκριμένες ιδέες για τα φαινόμενα τα οποία αντιλαμβάνονται μέσω των αισθήσεών τους και τα οποία σχετίζονται με την καθημερινότητά τους. Αυτές οι ιδέες καλούνται «εναλλακτικές ιδέες» και άλλοτε είναι  επιστημονικά ορθές και άλλοτε όχι. Έχει διαπιστωθεί από πληθώρα σχετικών ερευνών ότι το κοινό χαρακτηριστικό όλων των εναλλακτικών ιδεών είναι ότι, είτε ορθές είτε όχι, εμφανίζουν μια έντονη αντίσταση στην αλλαγή τους.

Ποιος αλήθεια, έπειτα από μια ηλικία δεν μπορεί να μεταφράσει τις εμπειρίες του και να δώσει ένα σαφή ορισμό για την βαρύτητα; Είναι όμως αυτός ο ορισμός επιστημονικά ορθός; Στην ερώτηση «Τι είναι βαρύτητα;» Θα απαντούσατε – Η δύναμη που έλκει τα υλικά σώματα στην (επιφάνεια, κέντρο, ατμόσφαιρα) της γης, – ή – Η δύναμη που έλκει τα σώματα μεταξύ τους. (Οι απαντήσεις είναι αυτές που έδωσαν μετά από συμφωνία οι μαθητές).

Πως θα επιβεβαιώνατε την απάντηση; Θα αρκούσε άραγε να παρατηρηθούν τα αποτελέσματα ενός πειράματος όπου δύο σώματα θα αφηνόταν να πέσουν από ένα συγκεκριμένο ύψος, και είτε τα σώματα ελκόταν μεταξύ τους, είτε θα ελκόταν και τα δύο από τη Γη; Μήπως τελικά ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός πειράματος είναι μια απαιτητική διαδικασία όπου οι μεταβλητές θα πρέπει να καθορίζονται με μεγάλη ακρίβεια, ώστε το πείραμα να μετράει αυτό που πρέπει να μετράει;        

Φωτογραφίες Συνάντησης

foto 1.jpg     foto 10.jpg   foto 2.jpg   foto 3.jpg   foto 4.jpg

foto 5.jpg     foto 6.jpg     foto 7.jpg   foto 8.jpg   foto 9.jpg

7η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  18/01/2014.

Έχετε ακούσει για τη Ροζέττα;

Πρόκειται για  μια διαστημοσυσκευή που ταξιδεύει από το 2004 και έχει σκοπό να προσεδαφιστεί  πάνω στον επόμενο κομήτη που θα πλησιάσει τη Γη και τον Ήλιο, φέτος τον Αύγουστο, και να πάρει στοιχεία για πρώτη φορά από τα συστατικά του.

 Η Ροζέττα “κοιμάται” εδώ και 33 μήνες(οικονομία ενεργειακών πόρων) και ταξιδεύει μόνο λόγω βαρύτητας προς τον κομήτη. Αύριο, 20 Ιανουαρίου 2014, ένα εσωτερικό “ρολόι” αναμένεται να ξυπνήσει τη Ροζέτα, από το βαθύ ύπνο της.

Η Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία ESA περιμένοντας με ανυπομονησία το αδύναμο σήμα του διαστημοπλοίου, που θα πιστοποιεί ότι σταδιακά όλα μπαίνουν σε κανονική λειτουργία, έχει προκηρύξει ένα βιντεοδιαγωνισμό για σχολεία με τίτλο «Wake up Rοsetta». 


Οι 29 μαθητές του εκπαιδευτικού προγράμματος έλαβαν με χαρά αυτή τη πρόσκληση και μέσα στον ελάχιστο χρόνο της εβδομάδας που μεσολαβούσε προσπάθησαν μέσα από μια βιωματική αναπαράσταση που δημιούργησαν, να δείξουν την δική τους οπτική για τη συμμετοχή τους στο βιντεοδιαγωνισμό.    

Οι σχετικές αναρτήσεις του βίντεο βρίσκονται στις διευθύνσεις:

ή  https://woobox.com/vqgzq5/vote/for/1847140.

«Wake up Rosetta – Educational program “Good morning Mr Higgs” – Portaria, Greece.»

Φωτογραφίες Συνάντησης

foto 1       foto 2      foto 3      foto 4

foto 5       foto 6      foto 7      foto 8

6η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  11/01/2014.

Έναρξη της νέας χρονιάς και για εμάς τους διαχειριστές του προγράμματος μας μεταδίδεται η αίσθηση της τελικής ευθείας όπου τα πάντα πρέπει να αρχίσουν να οργανώνονται με βάση τον τελικό στόχο, της εκπαιδευτικής επίσκεψης CERN – Munich.  

Η πρώτη μας μετά από πολύ καιρό συνάντηση, θα έπρεπε να έχει ένα ρόλο επανασύνδεσης με όλα τα προηγούμενα. Η σύνδεση αυτή πραγματοποιήθηκε με ένα παιχνίδι που αφορά διαφοροποιημένης μορφής διδασκαλία και ονομάζεται «Συζήτηση γυάλας» η «Μέσα κύκλος έξω κύκλος». Τα μέλη των ομάδων είχαν την ευκαιρία να ξαναμελετήσουν το έγγραφο παρατήρησης του βίντεο «Ο μηχανισμός των Αντικυθήρων» και να επαναφέρουν έτσι στη μνήμη τους, στοιχεία και πληροφορίες που παρουσιάστηκαν σε αυτό. Στη συνέχεια στη συζήτηση «Συζήτηση γυάλας» που ακολούθησε οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τις προσωπικές τους απόψεις για θέματα που σχετίζονταν με το ντοκιμαντέρ. Με αυτό τον τρόπο οι μαθητές αντιλήφθηκαν διαισθητικά ότι ο χρόνος που δαπανά τόσο ένας επιστήμονας όσο ακόμα και ολόκληρη η επιστημονική κια ακαδημαϊκή κοινότητα σε συναντήσεις – παρουσιάσεις – συνέδρια είναι εξίσου σημαντικός με το χρόνο που δαπανάται για το καθαρά ερευνητικό έργο. Σε αυτές τις διαδικασίες ο επιστήμονας μοιράζεται τις σκέψεις του και η αλληλεπίδραση με μέλη της ίδιας κοινότητας τον βοηθά να ξεπεράσει τα όποια εμπόδια ή ακόμα και να του παρασχεθεί μια τελείως διαφορετική οπτική στο συλλογισμό του.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ

Τι σας έκανε περισσότερο εντύπωση από το ντοκιμαντέρ;

Ποια πλέον η γνώμη σας για την επιστήμη και την τεχνολογία που είχαν αναπτύξει οι αρχαίοι;

Τι νομίζεται πλέον ότι πίστευαν οι αρχαίοι Έλληνες για το σχήμα της γης;

Ποια πλέον η γνώμη σας για την επιστήμη;

Ποια νομίζεται πλέον ότι είναι τα χαρακτηριστικά ενός επιστήμονα;

Οι επιστήμονες νέοι – αρχαίοι. Ποιες οι διαφορές, ποιες οι ομοιότητες. (Βαβυλώνιοι – χρόνος παρατήρησης);

Τι έγινα όλες αυτές οι ανακαλύψεις των αρχαίων ελλήνων;

Γιατί είναι αναγκαία η δημιουργία επιστημονικής κοινότητας και πόσο χρόνο θα πρέπει να αφιερώνουν οι συμμετέχοντες σε συναντήσεις;

Ποιες οι ομοιότητες και διαφορές μεταξύ της δικής σας κοινότητας και μιας κοινότητας επιστημονικής;

Πως ορίζονται οι δημοκρατικές διαδικασίες που θα πρέπει να ακολουθεί μια κοινότητα για να δημιουργεί κατάλληλες συνθήκες για τα μέλη της;  

Φωτογραφίες Συνάντησης

foto 1.jpg        foto 2.jpg       foto 3.jpg      foto 4.jpg     foto 5.jpg

 foto 6.jpg       foto 7.jpg       foto 8.jpg      foto 9.jpg     foto 10.jpg

5η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  14/12/2013.

Φτάσαμε πολύ γρήγορα στη πέμπτη συνάντηση την τελευταία γι αυτή τη χρονιά και θα έπρεπε πριν από τις διακοπές να διαπραγματευτούμε άλλο ένα θέμα που άπτεται της φύσης των φυσικών επιστημών. Στο τέλος της προηγούμενης (τέταρτη) συνάντησης είχαμε συζητήσει με τους μαθητές και τους είχε ζητηθεί να εκφράσουν ελεύθερα τις απόψεις τους για θέματα σχετικά με την «αυθεντικότητα» της επιστημονικής γνώσης και την κοινωνική ή όχι διάσταση αυτής της γνώσης. Είναι απόλυτα παραδεκτό ότι η επιστήμη είναι απλά τα γυαλιά μέσω των οποίων το άτομο αντιλαμβάνεται και έρχεται σε αισθητή επαφή με τη φύση. Αυτά τα γυαλιά κατασκευάζονται με την επίδραση πολιτικών και οικονομικών συμφερόντων αλλά πολλές φορές μετασχηματίζονται μέσα από πολιτισμικές διαφορές και προσωπικές θεωρήσεις. Οι απόψεις ή οι ιδέες που οι μαθητές έχουν ασπαστεί λόγω των εμπειριών τους, αλλά και μέσα από την αλληλεπίδραση τους με τον φυσικό κόσμο, καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την μάθηση. Είναι επίσης πλέον αποδεκτό ότι η γνώση δεν μεταβιβάζεται αλλά αντίθετα κατασκευάζεται ενεργητικά από το ίδιο το άτομο. Για να επιτευχθεί μάθηση ο μαθητής θα πρέπει να προσδιορίσει το γνωστό σε αυτόν πλαίσιο, που καθορίζεται τόσο μέσα από την κοινωνική όσο και την ατομική διάσταση της επιστήμης, και μέσα από γνωστική σύγκρουση, να επιτευχθεί εννοιολογική αλλαγή και αναδόμηση των αρχικών ιδεών ή αντιλήψεων. Διερευνήθηκαν αρχικά οι αντιλήψεις και τα στερεότυπα των μαθητών μέσω της συμπλήρωσης ερωτηματολογίου και της εικαστικής αναπαράστασης της μορφής του επιστήμονα. Στη συνέχεια σε κάθε μια ομάδα μοιράστηκε ένα αντίγραφο κειμένου στο οποίο οι μαθητές θα έπρεπε ομαδικά να συμπληρώσουν συγκεκριμένα κενά. Το κείμενο αφορούσε ντοκιμαντέρ σχετικό με τον μηχανισμό των Αντικυθήρων το οποίο οι μαθητές παρακολούθησαν ενώ παράλληλα θα έπρεπε να συμπληρώνουν τα κενά .            

Φωτογραφίες Συνάντησης                                        Φωτογραφίες Σχεδίων

Foto1.jpg     Foto2.jpg     Foto3.jpg                               1.jpg     2.jpg    3.jpg    4.jpg    5.jpg    6.jpg    7.jpg    8.jpg

Foto4.jpg     Foto5.jpg     Foto6.jpg                             9.jpg     10.jpg    11.jpg     12.jpg     13.jpg     14.jpg     15.jpg

                                                                                            16.jpg         17.jpg         18.jpg          19.jpg     

4η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  7/12/2013.

Μετά από μια μικρή παύση επανήλθαμε όλοι με την ίδια όρεξη να συνεχίσουμε το μαγικό ταξίδι μας σε έναν άγνωστο κόσμο. Φτάσαμε στην τέταρτη συνάντηση και οι μαθητές θα έμπαιναν για πρώτη φορά στα βαθιά.  Στόχος της εκπαιδευτικής παρέμβασης η διαισθητική εμπλοκή των μαθητών με την επιστημονική διερεύνηση. Μια διαδικασία καθόλου εύκολη, αλλά με ανυπολόγιστης αξίας θετικά αποτελέσματα, μιας και η εμπλοκή με τέτοιου είδους διαδικασίες δραστηριοποιεί την αποκλίνουσα σκέψη, βασικό και πρωτόλειο στοιχείο της δημιουργικότητας. Οι μαθητές σε αυτή τη παρέμβαση έπρεπε όχι μόνο να παρατηρήσουν με μεγάλη ακρίβεια δεδομένα, αλλά και να προσπαθήσουν να ερμηνεύσουν δεδομένα τα οποία δεν ήταν αντιληπτά από τις αισθήσεις τους. Η διαδικασίες σκέψης, όπως παρουσιάστηκε στις δραστηριότητες που τους δόθηκαν, είχαν πολλά κοινά στοιχεία με την διαδικασία σκέψης που οδήγησαν τον Rutherford να υποστηρίξει και να αποδείξει, πριν από 100 περίπου χρόνια, την πρώτη δομή του ατόμου και την ύπαρξη του πυρήνα. Άλλο ένα σημαντικό στοιχείο αυτής της παρέμβασης ήταν και η μεθοδολογία που ορίστηκε για την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων. Κάθε ομάδα όρισε ένα της μέλος ως αντιπρόσωπο, το οποίο παρουσίασε, ως εκπαιδευτής, στην ολομέλεια της τάξης, την ανάλυση του σκεπτικού και των υποθέσεων που οδήγησαν την ομάδα στην επίλυση της προβληματικής κατάστασης.   

Φωτογραφίες Συνάντησης

Foto1.jpg     Foto2.jpg     Foto3.jpg     Foto4.jpg     Foto5.jpg

Foto6.jpg     Foto7.jpg     Foto8.jpg     Foto9.jpg     Foto10.jpg

3η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  23/11/2013.

Η τρίτη συνάντηση αποτέλεσε από την αρχή μια άκρως ενδιαφέρουσα πρόκληση και στο τέλος αποδείχθηκε πολύ ευχάριστη και εποικοδομητική για όλους ανεξαιρέτως, σε αυτή, συμμετέχοντες. Από τους ίδιους τους γονείς είχε γεννηθεί και εκφραστεί η επιθυμία και η περιέργεια να συμμετάσχουν και οι ίδιοι, στην πέρα των στερεοτύπων εκπαιδευτική διαδικασία, για την οποία τα παιδία τους μιλούσαν συνεχώς. Επιπλέον η ενεργή συμμετοχή, όπως άλλωστε ήταν ένας από τους στόχους του προγράμματος, των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία, θα είχε ως αποτέλεσμα την δημιουργία ενός κοινού τόπου εμπειριών με τα παιδιά τους. Σε αυτό τον τόπο όπου θα υπήρχε ο χώρος και οι αφορμές για την ανταλλαγή απόψεων, θέσεων, ιδεών και δημιουργική παραγωγή συζητήσεων, θα μπορούσαν να συνυπάρχουν και να εξελίσσονται σταδιακά οι κοινές οικογενειακές εμπειρίες.    

Το πώς όμως θα μπορούσαμε να σχεδιάσουμε την εκπαιδευτική παρέμβαση με τέτοιο τρόπο ώστε από κοινού γονείς και μαθητές να παρευρεθούν ταυτόχρονα στον ίδιο τόπο και χρόνο, αλλά σε διαφορετικό μαθησιακό πλαίσιο, αποτέλεσε ένα πρόβλημα που ζητούσε επίλυση. Το πλαίσιο των εκπαιδευτικών συναντήσεων έπρεπε να  διαφοροποιηθεί και ζητήθηκε για την εκ νέου οργάνωση, η συμβολή της Εταιρείας Αστρονομίας και Διαστήματος  https://www.astronomos.gr/ .

Η εταιρεία με μεγάλη της χαρά αποδέχθηκε την πρόταση για την εφαρμογή στους μαθητές μιας εκπαιδευτικής παρέμβασης με θέματα που άπτονται του χώρου ενδιαφέροντος της και ιδιαίτερα της αστρονομίας. Για το λόγο αυτό ο Κος Ξενάκης Χρήστος υλοποίησε στους μαθητές το εκπαιδευτικό πρόγραμμα  «Ένα ταξίδι στο Ηλιακό μας σύστημα» ενώ ο Κος Καμβρογιάννης Κωνσταντίνος το πρόγραμμα «Ξενάγηση στους αστερισμούς του Βορείου Ημισφαιρίου με την βοήθεια του λογισμικού “Stellarium”».

Οι γονείς συμμετείχαν παράλληλα, στο χώρο του εργαστηρίου, σε μια μορφή ταχύρυθμης εκπαιδευτικής διαδικασίας, παρόμοιας με αυτή που είχε σχεδιαστεί για τους μαθητές στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος. Κάθισαν μετά από πολλά χρόνια σε μαθητικές θέσεις, και χωρίς να γίνει κάποια εξαίρεση, έπρεπε όπως και οι μαθητές, να ακολουθήσουν τους ίδιους κανόνες της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Θα έπρεπε, στα πλαίσια της ομάδας, να συνεργαστούν και να αντιληφθούν διαισθητικά έννοιες που άπτονται τόσο της φύσης της επιστήμης όσο και της διαδικασίας παραγωγής επιστημονικής γνώσης. Κυριότερα δε έπρεπε να αντιληφθούν μέσα από καταστάσεις γνωστικής σύγκρουσης τόσο την κοινωνική ύπαρξη και σύμβαση της επιστήμης, όσο και την πραγματική αναγκαιότητα της συνεργασίας για την παραγωγή νέας γνώσης ή και της επίλυσης προβλημάτων. Τα αποτελέσματα ομολογουμένως ήταν ανώτερα των επιδιώξεων.       

Φωτογραφίες Συνάντησης

Foto1.jpg     Foto2.jpg     Foto3.jpg     Foto4.jpg     Foto5.jpg

 Foto6.jpg     Foto7.jpg     Foto8.jpg     Foto9.jpg     Foto10.jpg

2η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  16/11/2013.

Δεύτερη συνάντηση και το κρύο στο υψόμετρο της Πορταριάς κάνει δειλά δειλά την εμφάνισή του. Παρόλα αυτά το ενδιαφέρον αμείωτο και οι πρώτες συνδέσεις και γνωριμίες στα πλαίσια της μεγάλης εκπαιδευτικής ομάδας κάνει όλους τους συμμετέχοντες να νοιώθουν όλο και πιο άνετα μεταξύ τους. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα αυτής της συνάντησης στόχευε να οδηγήσει τους μαθητές, μέλη των ομάδων στην ανεύρεση στρατηγικών. Οι επιστημονικές διαδικασίες θεωρούνται βασικές διότι η άσκηση των μαθητών σε αυτές τους βοηθά να αποκτήσουν δεξιότητες ζωής, δεξιότητες δηλαδή που θα είναι χρήσιμες για όλη την υπολοιπη ζωή τους. Τα ανοιχτά προβλήματα είναι πάντα εκείνα που οδηγούν, τους εμπλεκόμενους για την επίλυσή τους, στην ανάπτυξη στρατηγικών επίλυσης μέσα από την συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων. Για να επιτευχθεί όμως η λύση, από μαθητές με μηδενική ή ελάχιστη εμπειρία σε παρόμοιες καταστάσεις θα πρέπει απαραιτήτως να υπάρξει έντονη αλληλεπίδραση μεταξύ των μελών της ομάδας και να κατατεθεί έτσι με κοινή συναίνεση η προτιμότερη κατεύθυνση που επιλύει την προβληματική κατάσταση.  Η προβληματική κατάσταση δομείται σε ένα μελλοντικό χρόνο και χώρο αφού οι μαθητές θα πρέπει να φανταστούν την ομάδα τους ως, μια ομάδα νέων επιστημόνων που  συνεργάζετε σε ένα νέο ερευνητικό πρόγραμμα στις εγκαταστάσεις του CERN στην Γενεύη (Geneva). Για τις ανάγκες του προγράμματος θα πρέπει να ταξιδέψουν στο Μόναχο (Munich) της Γερμανίας για να επισκεφθούν και να ανταλλάξουν πληροφορίες με δύο καθηγητές που εργάζονται στο Ινστιτούτο Max Planck και στο μουσείο Φυσικής και Τεχνολογίας Deutsches Museum. …….  Κυρίαρχο ζητούμενο είναι ο βαθμός αλληλεπίδρασης και συζήτησης στα πλαίσια της ομάδας. Τα αποτελέσματα ποίκιλαν ανάλογα με το βαθμό αλληλεπίδρασης και τις λύσεις που προτάθηκαν.  

Φωτογραφίες Συνάντησης

Foto1.jpg       Foto2.jpg      Foto3.jpg       Foto4.jpg

Foto5.jpg      Foto6.jpg       Foto7.jpg       Foto8.jpg

1η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  9/11/2013.

Μπήκαμε στον τελευταίο μήνα του Φθινοπώρου και παράλληλα αρχίσαμε τις εκπαιδευτικές συναντήσεις. Μπορεί να είναι Σάββατο, μπορεί να είναι απόγευμα αλλά το κέφι, η ζωντάνια και η όρεξη για κάτι καινούριο και διαφορετικό περισσεύει. Τριάντα μαθητές από δέκα διαφορετικά σχολεία.Οι πρώτες στιγμές της συνάντησης και ίσως είναι όλοι μουδιασμένοι νοιώθοντας παράλληλα αμήχανα, αλλά … μέσα στο λεωφορείο το οποίο μας ανεβάζει στη Πορταριά, γινόμαστε όλοι μια ομάδα και οι πρώτες γνωριμίες σιγά – σιγά οικοδομούνται. Φτάνουμε στο σχολείο της Πορταριάς και αφού οδηγούμαστε στο εργαστήριο, καθόμαστε όλοι μαζί στις κερκίδες του εργαστηρίου προσπαθώντας να νοιώσουμε σταδιακά άνετα και οικεία μεταξύ μας. Για να γνωριστούμε καλύτερα ο καθένας με την σειρά του, αφού πει στην ολομέλεια το όνομά του πληροφορεί τους άλλους για τα ενδιαφέροντά του. Στη συνέχεια δημιουργούνται οι έξι ομάδες με πέντε μέλη η κάθε μία και οι όποιες προηγούμενες φιλίες είναι αλήθεια ότι σε κάποιο βαθμό παραμένουν. Τα ονόματα της κάθε ομάδας αποφασίζονται και σχετίζονται με τις ονομασίες κάποιων από τα υποατομικά σωματίδια (proton, electron, photon, quark, neutrino, higgs). Πρώτη δραστηριότητα και τα μέλη κάθε ομάδας θα πρέπει να ξεχάσουν για λίγο την ατομικότητα και τον ανταγωνισμό. Μέσα στα πλαίσιά της κάθε ομάδα κάθε μέλος θα πρέπει να

αρχίσει να συνεργάζεται ομαδικά γιατί η δραστηριότητα “Mystery Boxes” απαιτεί βασικά την αλληλεπίδραση μεταξύ των μελών για την παραγωγή συγκεκριμένου αποτελέσματος. Η δραστηριότητα είναι άκρως απαιτητική μιας και, οι μαθητές θα πρέπει από τη μία να αφήσουν στην άκρη συνήθειες λειτουργίας και δράσης ενός ανταγωνιστικού και ατομικιστικού πλαισίου που συνήθισαν χρόνια και από την άλλη να σκεφτούν και να δράσουν αρχικά ατομικά ως μικροί επιστήμονες και τελικά να δομήσουν στα πλαίσια της ομάδας την πρώτη τους επιστημονική κοινότητα. Είναι αλήθεια ότι τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά θετικά μιας και όλες ανεξαιρέτως οι ομάδες από την πρώτη κυριολεκτικά στιγμή δείχνουν μια πρωτοφανή ωριμότητα στο επίπεδο συνεργασίας των μελών τους.

Οι έξι ομάδες μας

Φωτογραφίες Συνάντησης

       Foto1.jpg      Foto2.jpg       Foto3.jpg      Foto4.jpg      Foto5.jpg

      Foto6.jpg      Foto7.jpg       Foto8.jpg      Foto9.jpg

     Foto 10.jpg    Foto 11.jpg    Foto 12.jpg   Foto 13.jpg   Foto 14.jpg

     Foto 15.jpg    Foto 16.jpg    Foto 17.jpg   Foto 18.jpg   Foto 19.jpg

ΕΝΑΡΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  26/10/2013.

Στο Αμφιθέατρο Σαράτση του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας τις 26/10/2013 πραγματοποιήθηκε η επίσημη έναρξη του προγράμματος με την συμμετοχή 30 μαθητών από 10 διαφορετικά Δημοτικά σχολεία της Μαγνησίας. Στην εκδήλωση αυτή πραγματοποιήθηκε μια αρχική ενημέρωση για τον σχεδιασμό και στόχους του προγράμματος (αναρτημένες εισηγήσεις) από κάθε φορέα που συνεργάζεται στο πρόγραμμα. Η οργάνωση της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του 1ου Δημοτικού Σχολείου Πορταριάς και οικοδεσπότης ήταν ο διευθυντής του σχολείου Κος Καραγιάννης Ηρακλής. Εκπροσωπώντας το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ODS και το CERN την εισήγηση ανέλαβε ο εκπρόσωπος της έρευνας και ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής Κος Σωτηρίου Σοφοκλής, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ο Επίκουρος Καθηγητής Κος Κόλλιας Βασίλειος και το Δημοτικό σχολείο Πορταριάς ο εκπαιδευτικός Κος Μακρής Νικόλαος. Στην εκδήλωση μοιράστηκε σε όλους τους συμμετέχοντες μαθητές, σχετικό με το πρόγραμμα εκπαιδευτικό υλικό και σε ένα μικρό μπουφέ με καφέ που ακολούθησε πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες γνωριμίες των συμμετεχόντων.

Sotiriou                                                                        Kollias

Φωτογραφίες εκδήλωσης

                                    Foto10.jpg

                                    Foto9.jpg

                                    Foto8.jpg
                                    Foto7.jpg
                                    Foto6.jpg
                                    Foto5.jpg
                                    Foto4.jpg
                                    Foto3.jpg
                                    Foto2.jpg      

                                    Foto1.jpg               

                               Makris

Διαβάστε περισσότερα: https://science4primaryschooleducators.webnode.gr/good-morning-mister-higgs/